Grupa Eurocash, do której należą m.in. Eurocash Cash&Carry, Eurocash Serwis oraz marki sklepów takie jak abc, 1Minute, Delikatesy Centrum, Groszek, Lewiatan, Mila, odnotowała nieprawdopodobny wzrost zysków. Jakie są te imponujące liczby?
Zysk netto za trzy kwartały bieżącego roku wyniósł ponad 44 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to niespełna 11 mln zł. To prawdziwa rewelacja! Ale to nie koniec dobrych wieści.
Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash przekroczyły 24,5 mld zł, oznaczając imponujący wzrost o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim. To wynik konsekwentnej realizacji strategii.
Skonsolidowany wynik EBITDA za dziewięć miesięcy 2023 roku wzrósł o 7%, wynosząc 739 mln zł, a operacyjne przepływy pieniężne osiągnęły poziom 781 mln zł, co stanowi wzrost o 29%.
Dzięki strategii opartej na latach 2023-2025, Grupa Eurocash utrzymuje trend wzrostowy, osiągając wyższe przychody i wyniki EBITDA we wszystkich segmentach działalności, mimo wyzwań rynkowych.
Przeskok w zyskach jest zauważalny. Zysk netto wyniósł 44,3 mln zł w porównaniu do 10,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Warto również wspomnieć, że mimo trudności, takich jak słabnąca sprzedaż detaliczna w Polsce, presja inflacyjna i wysoka baza porównawcza, Grupa Eurocash radzi sobie doskonale.
Segment działalności hurtowej odgrywa kluczową rolę, generując ponad 72% przychodów firmy. Przychody z tego segmentu wzrosły o 9% rok do roku, napędzane wzrostami w formatach Eurocash Serwis (+19% r/r) oraz Eurocash Gastronomia (+23%).
Segment detaliczny również prezentuje się imponująco, a Delikatesy Centrum dążą do osiągnięcia pozycji lidera w segmencie supermarketów proximity w Polsce.
Ostatnią część stanowią projekty, w tym markety alkoholowe Duży Ben i sklep internetowy e-grocery Frisco, które przyczyniły się do 23% wzrostu przychodów tego segmentu.
Grupa Eurocash udowadnia, że z odpowiednią strategią i zaangażowaniem można osiągnąć nieprawdopodobne wyniki. To z pewnością jest powód do dumy!