H&M to ulubiona sieciówka Polaków. Poprzedni rok nie był owocny dla firmy, dlatego zarząd podjął radykalne decyzje o zmianie prezesa i likwidacji sklepów. Co się stanie ze spółką w 2024 roku?

Sklepy H&M

Słynna odzieżówka obecnie w Polsce ma prawie 200 sklepów, a na całym świecie ma ich ponad 5 tys. Niepokojącą rzeczą dla firmy jest konieczność likwidacji sklepów stacjonarnych. Tłumaczą to tym, że coraz więcej ludzi, szczególnie młodych, chętniej i częściej kupuje przez Internet. 

Likwidacja sklepów

W 2023 roku zamknięte zostały sklepy między innymi w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a na początku stycznia w Hiszpanii. Przez to pracę straciło mnóstwo pracowników stacjonarnych. Te radykalne decyzje sieci nie podobają się związkom zawodowym, ale wg H&M’u zmiany te są konieczne, aby podbudować sytuację szwedzkiego giganta.

Rozwój e-commerce firmy

Zamknięcie sklepów stacjonarnych daje szanse na rozwój e-commerce marki. Rosnąca liczba zakupów dokonywanych przez Internet zmusza firmę do postawienia na taką formę handlu. Do takiego przedsięwzięcia potrzebna będzie rozbudowa powierzchni magazynowych, aby usprawnić logistykę firmy. Jak podaje portal rp.pl za wynajem dużej hali magazynowej trzeba zapłacić około 50 zł/m2, jest to mniejszy wydatek niż wynajem sklepu na przykład w galerii handlowej.

Nowy prezes

Kluczową decyzją w tej sytuacji jest zmiana prezesa firmy. Od 31 stycznia 2024 roku tą funkcję pełnić będzie teraz Daniel Ervér zastępując pełniącą tą, funkcję przez 4 lata, Helene Helmersson. Była prezes zdecydowała się na całkowite odejście ze spółki.

H&M planuje odbudować dobrą passę i rozwijać sklepy stacjonarne, z większym naciskiem na sklep online i w bardziej zrównoważony sposób. Aktualnie nie ma informacji o masowej likwidacji sklepów w Polsce, więc polscy konsumenci mogą nadal cieszyć się stacjonarnymi punktami sieciówki.

Sklep H&M
Sklep H&M | Twórca fot. – Adam Fagen

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *